Інклюзивна освіта

Інклюзивна освіта – перспектива нова.
Хоч різні можливості – рівні права!
Кожна дитина – це цілий світ,
Освіта, повага і рівність для всіх!

Нормативно-правове забезпечення інклюзивної освіти

1. Конвенція ООН «Про права інвалідів»
2. Конституція України
3. Закони України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні»
4. Постанова КМУ «Про затвердження порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 №872
5. Постанова КМУ від 12.03.2003 №305 «Про затвердження Положення про дошкільний навальний заклад» (із змінами)
6. Лист МОН молоді та спорту № 1/9-1 від 02.01.13 року «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»
8. Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами від 08.08.13 № 1/9-539 МОН України
9. Інструктивно-методичний лист МОН України «Організація інклюзивного навчання у загальноосвівтніх навчальних закладах» від 18.05.2012 №1/9-384
10. Методичний лист МОН України «Психологічний і соціальний супровід дітей з особлвиими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання»
11. Лист МОН України від 12.10.2015 №1/9-487 «Щодо орагнізації діяльності інклюзивних групп у дошкільних навчальних закладах».
12.Наказ МОН України від 01.10.2010 №912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»
13. Наказ Мон Украхїни від 23.07.2013 №1034 Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року.
14. Наказ МОН України від 14.06.2013 №768 «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів».
15. Наказ МОН України від 04.06.2013 №680 «Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних конкультацій»
16. Наказ МОН України від 06.02.2015 №104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп в дошкільних навчальних закладах»
17. Литс МОН України від25.06.2020 №1/9-348 "Щодо створення інклюзивного освітнього середовища в закладах дошкільної освіти"
18. Литс МОН Українивід 05.08.2019 "Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р."
Інклюзія(включення) – процес збільшення ступеня участі всіх дітей у соціальному житті, в різних програмах.
Інклюзивна освіта- це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права діте на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивний освітній заклад– це заклад освіти, який відкритий для навчання всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей.
Інклюзивна освіта базується на таких принципах:Цінність людини не залежить від її здібностей і досягнень; Кожна людина здатна відчувати і думати; Кожна людина має право на спілкування і на те, щоб бути почутою; Адаптація системи до потреб дитини, а не навпаки; Справжня освіта може здійснюватися тільки в контексті реальних взаємостосунків; Всі люди потребують підтримки і дружби ровесників; Задоволення індивідуальних освітніх потреб кожної дитини; Визнання спроможності до навчання кожної дитини та, відповідно, необхідність створення суспільством відповідно до цього умов; Залучення батьків до навчального процесу дітей як рівноправних партнерів та перших вчителів своїх дітей; Командний підхід у навчанні та вихованні дітей, що передбачає залучення педагогів, батьків та спеціалістів; Складність завдань повинна відповідати здібностям дитини; Рівний доступ до навчання у загальноосвітніх закладах та отримання якісної освіти кожною дитиною; Подолання потенційних бар’єрів навчання.

Основна мета:

Інтеграція (соціалізація , адаптація та корекція) дітей з особливостями розвитку в звичайному соціумі;
Завдяки спілкуванню з однолітками у дитини із ООП формується модель здорового повноцінного життя;
Створюються умови для соціальної адаптації та найбільш повного розкриття свого потенціалу.

Чим корисне спільне навчання для здорових дітей?

Особистість, яка з дитинства вміє приймати особливості (розвитку, зовнішності, національності) іншої людини, виростає толерантною, комунікабельною, творчою, з більш адекватною самооцінкою та менш тривожною й агресивною.
Кiлькiсть переглядiв: 66

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.